Training Crisismanagement

Data voor deze training:
19 maart 2020

Een incident komt altijd onverwacht. Als u niet daadkrachtig en adequaat reageert, kan een incident ontaarden in een crisis. De reputatie van uw organisatie kan daarbij blijvend schade oplopen. Hoewel elke crisis uniek is, blijkt dat een goede voorbereiding de impact van een crisis kan beperken.

De training wordt op 19 maart 2020 voor de zesde keer georganiseerd.

Datum  19 maart 2020
Investering € 895,- excl. BTW
Folder Folder Crisismanagement
Programma Programma Crisismanagement 19 maart 2020
Locatie regio Wageningen (exacte locatie volgt nog)
Inschrijven  Voor 28 februari 2020 (op volgorde van inschrijving)

Film van de training in 2018 

https://youtu.be/a9Ozm45OrPQ

<< Dit zeggen deelnemers over de training >>

Van Handboek naar Praktijk

De training biedt u en uw organisatie een basis van waaruit u snel en strategisch kunt handelen in een tijd die gekenmerkt wordt door hectiek. Tijdens de training bieden experts u een gereedschapskist met instrumenten aan die afkomstig zijn uit crisiservaringen uit de praktijk. De kennis en praktijkvoorbeelden helpen u om tijdens een crisis zelf de regie te blijven voeren.

Doelgroep:

Bent u als professional actief in de FEED of FOOD? Als bestuurder, riskmanager, QA-manager, communicatieadviseur, marketeer, dierenarts, inspecteur, toezichthouder, auditor of belangenbehartiger? Dan is deze training interessant voor u. Crises worden beheerst met inbreng vanuit verschillende disciplines waarbij een effectieve onderlinge interactie centraal staat. De training gaat nadrukkelijk in op deze multidisciplinaire aanpak.

Na afloop van de training:

  • bent u bekend met wettelijke kaders
  • weet u welke verantwoordelijkheid uw organisatie heeft en welke rol de bevoegde autoriteiten spelen
  • weet u hoe u een effectieve samenwerking met stakeholders creëert (NVWA, ketenpartners, etc)
  • kent u de verschillende fasen van een crisis en de bijbehorende sturingsmechanismen
  • heeft u praktische handvatten om crisismanagement in te bedden in uw eigen organisatie
  • weet u communicatie doeltreffend in te zetten

De middag bestaat uit een crisissimulatie. U ervaart aan den lijve wat er allemaal op u afkomt en hoe een situatie snel kan veranderen. Slaagt u er in om snel een crisisdiagnose te doen en strategische uitgangspunten te formuleren? Welke praktische stappen zet u als eerste en heeft de informatie daarvoor paraat? U zult zien dat u – ondanks het uitzonderlijke karakter van een crisis – hiermee toch regie kunt voeren.

Meer informatie (achtergrond, tijden, locatie): klik hier.

De docent(en) bij deze training:

Frank Peters
Frank Peters is meer dan 30 jaar actief in de communicatieadvieswereld en gespecialiseerd in reputatiemanagement, issuemanagementen crisiscommunicatie.
Hennie de Haan
Hennie de Haan is voorzitter van de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders. De enorme crisis in de pluimveehouderij die werd veroorzaakt door fipronil heeft haar vanaf juli 2017 een bekende Nederlander gemaakt. Haar ervaringen deelt ze met de deelnemers.
Pieter Cloo
De rode draad door de loopbaan van Pieter Cloo is crisismanagement. Pieter Cloo is een ervaren crisismanager. Betrokken bij 40 crises bij publieke en private ondernemingen/organisaties waaronder landbouw.
Glenn Schoen
Glenn Schoen is een zeer ervaren en internationaal erkend specialist in het trainen en adviseren van bedrijven bij het voorbereiden op en ondersteunen tijdens crisissituaties.
Cesar Moerman
Cesar Moerman is al 25 jaar actief in de journalistiek en vervolgens mediatraining. Samen met Frank Peters vormt hij een zeer ingespeeld team, dat al zo'n 20 jaar mediatrainingen en -workshops verzorgt.