Crisiswoordvoering

Crisismanagement

Ineens is er hectiek en staat de reputatie van het bedrijf op het spel. Snelheid, inhoud en overtuiging van de communicatie bepalen het succes (of het falen) van je media-woordvoering. Leer hoe je in ‘tijden van nood’ je verhaal snel (in de ‘golden hour’) oppakt, de kernboodschap helder formuleert en klaar bent om het goed over te brengen. 

 

Dit ga je leren:

• do’s & don’ts in media-woordvoering 
• voorbeelden / cases uit de media 
• de praktische werking van media 
• kernboodschap(pen) formuleren 
 
Na de theorie ga je aan de slag in een praktijk-case. Je treedt als woordvoerder (drie keer) op voor de camera. De opnames worden met elkaar teruggekeken en besproken.

Dit ga je leren:

• do’s & don’ts in media-woordvoering 
• voorbeelden / cases uit de media 
• de praktische werking van media 
• kernboodschap(pen) formuleren 
 
Na de theorie ga je aan de slag in een praktijk-case. Je treedt als woordvoerder (drie keer) op voor de camera. De opnames worden met elkaar teruggekeken en besproken.

Voor wie?

De training is met name bedoeld voor iedereen die betrokken is bij een crisis, bij de communicatie en woordvoering:

  • Directie
  • Communicatiemanagers
  • Persvoorlichters
  • Bestuurders 

Kosten

De investering voor deze training is € 1.795,- excl. BTW 

Programma

Inhoud van de training 
De basisprincipes van mediawoordvoering in een crisissituatie en een training om voor je bedrijf of organisatie extern op te treden.  

Optioneel 
Je kan ook persoonlijke feedback krijgen, als je dat liever hebt.  
In een individuele evaluatie loop je het eigen (camera)optreden nog eens grondig door. De extra investering bedraagt € 200,-.