Crisiswoordvoering |
CrisismanagementIneens is er hectiek en staat de reputatie van het bedrijf op het spel. Snelheid, inhoud en overtuiging van de communicatie bepalen het succes (of het falen) van je media-woordvoering. Leer hoe je in ‘tijden van nood’ je verhaal snel (in de ‘golden hour’) oppakt, de kernboodschap helder formuleert en klaar bent om het goed over te brengen. |
Dit ga je leren:
• do’s & don’ts in media-woordvoering
• voorbeelden / cases uit de media
• de praktische werking van media
• kernboodschap(pen) formuleren
Na de theorie ga je aan de slag in een praktijk-case. Je treedt als woordvoerder (drie keer) op voor de camera. De opnames worden met elkaar teruggekeken en besproken.
Voor wie?
De training is met name bedoeld voor iedereen die betrokken is bij een crisis, bij de communicatie en woordvoering:
Kosten
De investering voor deze training is € 1.795,- excl. BTW
Programma
Inhoud van de training
De basisprincipes van mediawoordvoering in een crisissituatie en een training om voor je bedrijf of organisatie extern op te treden.
Optioneel
Je kan ook persoonlijke feedback krijgen, als je dat liever hebt.
In een individuele evaluatie loop je het eigen (camera)optreden nog eens grondig door. De extra investering bedraagt € 200,-.
Incompany
Een in-company training wordt verzorgd op de locatie van jouw keuze en volledig afgestemd op de professionals van jouw organisatie of instelling. Dit kan een training zijn uit ons reguliere trainingaanbod. Maar we verzorgen ook trainingen op maat.
De voordelen van een in-company training:
Wil je meer weten over wat wij voor jouw instelling of bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons om vrijblijvend je wensen met ons te bespreken.
Frank Peters is directeur bij communicatieadviesbureau Virtus Communications. Hij is meer dan 30 jaar actief in de communicatie-advieswereld en gespecialiseerd in reputatiemanagement, issues-management en crisis-communicatie. | |
Cesar Moerman is al 25 jaar actief in de journalistiek en vervolgens mediatraining. Samen met Frank Peters vormt hij een zeer ingespeeld team, dat al zo’n 20 jaar mediatrainingen en -workshops verzorgt. |
Dit ga je leren:
• do’s & don’ts in media-woordvoering
• voorbeelden / cases uit de media
• de praktische werking van media
• kernboodschap(pen) formuleren
Na de theorie ga je aan de slag in een praktijk-case. Je treedt als woordvoerder (drie keer) op voor de camera. De opnames worden met elkaar teruggekeken en besproken.
Voor wie?
De training is met name bedoeld voor iedereen die betrokken is bij een crisis, bij de communicatie en woordvoering:
Kosten
De investering voor deze training is € 1.795,- excl. BTW
Programma
Inhoud van de training
De basisprincipes van mediawoordvoering in een crisissituatie en een training om voor je bedrijf of organisatie extern op te treden.
Optioneel
Je kan ook persoonlijke feedback krijgen, als je dat liever hebt.
In een individuele evaluatie loop je het eigen (camera)optreden nog eens grondig door. De extra investering bedraagt € 200,-.
Incompany
Een in-company training wordt verzorgd op de locatie van jouw keuze en volledig afgestemd op de professionals van jouw organisatie of instelling. Dit kan een training zijn uit ons reguliere trainingaanbod. Maar we verzorgen ook trainingen op maat.
De voordelen van een in-company training:
Wil je meer weten over wat wij voor jouw instelling of bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons om vrijblijvend je wensen met ons te bespreken.
Frank Peters is directeur bij communicatieadviesbureau Virtus Communications. Hij is meer dan 30 jaar actief in de communicatie-advieswereld en gespecialiseerd in reputatiemanagement, issues-management en crisis-communicatie.
| |
De rode draad door de loopbaan van Pieter Cloo is crisismanagement. Pieter Cloo is een ervaren crisismanager. Betrokken bij 40 crises bij publieke en private ondernemingen/organisaties waaronder landbouw. |